2011.09.11.

2011.09.12. 17:53

 Ma volt a Ganesh fesztivál utolsó napja. Pont mára megint meghívott Appa Deshpande hozzájuk ebédre. A riksás már nem is tudott bevinni a Lakshmi road-ig, már délben le volt zárva. Egyébként akkor már kezdődtek a felvonulások. A szokásos dobos műsor táncolókkal, nőkkel és Ganesh szobrával. A mai nap bocsátják vízre az otthon tartott szobrokat. A kicsiket. A nagyokat a templomokba viszik állítólag. Mondjuk, utána nem tudom mi lesz, csak nem halmozzák fel ott évekig, elég sok nagy szobor volt most a városban.

A felvonulásban néha egyébként voltak különbségek. Pl. a táncolók, akik kis cintányérokkal, és az arra kötözött nem is tudom, talán szalagokkal táncolnak, mindig nagyjából ugyanolyan koreográfiát mutatnak be, de vannak elég különbözőek is. Egy ilyet sikerült megnéznem miközben vártam a vendéglátóra. A másik, ami más volt másoknál, hogy néha belevettek más témákat is. A fuvolázó Krishnát elevenítették fel, vagy voltak csoportok, akik a híres Pune-beli harcosra, Shivaji-ra emlékeztek. Pár srác kardot forgatott, meg mozdulatokat tett. Egyébként a két leghíresebb Pune-beli ember közül az egyik Shivaji volt, a másik a Tilak, akiről írtam, hogy a Ganesh fesztivált ő hozta ki az utcára. Akkor azt írtam, hogy az 1940-es években, de más forrás szerint az 1890-es évek végén.

Rég vártam két és fél órát valakire. De megvolt az oka egyébként. Mondjuk, amikor megérkeztem felhívtam, és 20 percet mondott, de mindegy. A lánya, aki gyereket vár épp most ment a kórházba. Egyelőre még nem anya, még én is meglátogattam, ugyanis beugrottunk hozzá, épp útba esett.

A kórház egyébként nagyon szép, gondolom, nem keveset kell fizetni, hogy valaki ide kerüljön. A nővérkék tipikus filmbeli nővérkék, szóval aranyosak. A fehér szári nekem kicsit már túlzás volt.

Na, vissza a vonuláshoz. A Lakshmi road a legdurvább ebből a szempontból. A legnagyobb tömeg itt van. Ma déltől holnap reggelig tart az egész. Délután 6-kor is még voltunk ott, akkor nem volt még vészes a tömeg. Visszanéztünk este kilenckor is, csak azért, mert ugye egyszer vagyok itt, és állítólag gyönyörű. Igazából csak a tömeg volt nagy, meg ki voltak világítva dolgok. Sokkal nem volt szebb. A délutánit jobban élveztem.

A családnál ugye nem volt most ott Krishna, a lány és a férje sem. A többiek felváltva járnak be a lányhoz. Viszont itt volt a fia, akinek a nevét nem tudtam megjegyezni egyelőre. Magas.

Lehet, hogy már írtam, lehet, hogy csak magamnak jegyeztem le, de régebben elmesélte Appa, hogy ki bráhmán a cégnél. Nem kérdeztem én rá, ő mondta el magától. Na, és ami közös (ez lehet, hogy az, amit már írtam) és érdekes, hogy mindegyikükre jellemző, hogy magasak. Sokkal magasabbak, mint az átlag indiai. Az átlag indiai egyébként alacsony 160-170 cm, és vékony nagyon. Az, hogy nem esznek sokat az érezhető az adagokon, amiket a kajáldákban adnak. Na, szóval a fia is magas. A kedvenc időtöltése a Counter Strike-kal való játszás. Egyébként jellemzőnek tartják azt, hogy a családok itt együtt élnek a fiúk házassága után is.

Teáztunk, beszélgettünk, vacsoráztunk, fesztivált látogattunk. Így telt a mai nap. Rengeteg videót csináltam, de azokat majd otthon, hogy maradjon meglepetés is, amikor hazatérek.

A képeket feltöltöm szokásos módon, de ahogy az lenni szokott, arról a fíling fele jön át a videókhoz képet, és persze még kevesebb a valósághoz képest.

Ja, és tűzijáték is van, de csak szórványosan.

Ja és egyébként más utcákon is volt menet, csak ez volt a legforgalmasabb. Állítólag egész Maharasthra-ból jönnek ide megnézni a felvonulást, és 4-5 lakh, 4-500 ezer ember is lehet az utcán.

A többi utcában ilyenkor az a szép, ahogy a tömeg táncol. Bárhol az egész utcán. 

Képek talán még ma. https://picasaweb.google.com/103606212533607902767/110911?authkey=Gv1sRgCMuxg4m9-typzQE

A bejegyzés trackback címe:

https://markinpune.blog.hu/api/trackback/id/tr933221282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása