2012.04.17.

2012.04.24. 05:55

Juhé. Végre. Hét hónap után végre sikerült találnom egy eseményt, ahol nõk táncolnak. Utoljára szeptemberben láttam ilyet, de akkor nem profik voltak, csak a gyerekek a háztömbbõl. (Bár õk is majdnem olyan jók voltak, mint ma a profi táncosnõk.) Alapvetõen nem vagyok az a Balettba járós ember, de ezt folyamatosan kerestem, mert azért ez mégis más. 

Szóval az elmúlt hét hónap alatt nem sikerült találnom ilyet, most is csak nagy szerencsével. Eddig bárkit kérdeztem senki sem tudott egy helyet mondani, ahol táncot lehet nézni. Ez két dolgot jelenthet, hogy nincs ilyen lehetõség, vagy, hogy egyáltalán nem érdekli õket. Valószínûleg mindkettõ egyébként, mert ma is csak a facebookon találtam rá erre, és a nézõk száma a teljes érdektelenséget jellemezte. Összesen 20-25 fõ jelent meg, beleértve a stábot is. 
A tánc dél-indiai táncot jelent. Chennai-ban állítólag gyakran vannak elõadások, nem hiába, Tamil Nadu az egy „más” (értsd: jobb, de ki tudja) hely eddigi tapasztalataim alapján. A neve: Bharatanatyam (írják külön is, ahogy jólesik) és egyébként a Pathfinder Dance Group elõadásában látható ma. 
Az estét úgy terveztem, hogy a Balbaug templomban kezdem, mert oda is hirdettek programot. Odamentem, kérdeztem embereket, de nem tudtak semmit. Igaz sokat angolul nem tudott senki, és én sem voltam kitartó eléggé, de úgy tûnt, nem lesz ott semmi. Pedig körbe is kérdeztem. Viszont nem jó kulcsszót, ugyanis a music, performance, orchestra szavak álltak ugyan, de nem volt eléggé szakszerû. A kirta lett volna a helyes megoldás. Az félreérthetetlen.
Átmentem a másik helyre. Ez az Omkareshwar Temple, a folyóparton. Ekkor már egy kicsit elvesztettem a hitemet, hogy valamit is fogok látni ma, de amikor a két szép indiai lány megjelent, kicsit jobb kedvem lett. Õk voltak a táncosnõk. Magas, szép arcú lányok, szépen kifestve. 
A héten ilyen Örökségi Hét van. Mindenféle program mindenhol, de nem olyan sok egyébként. Vannak filmek, de hindi vagy marathi nyelven. Gyerekprogramok, adománygyûjtés, illetve zene és tánc. Érthetetlen módon szinte minden esemény hétköznapi napon van, munkaidõben. 
Az elõadás kezdetén egy férfi beszélt, szerintem a templom történetérõl, feleslegesen hosszan, fõleg mert nem értettem sokat, csak a vegyes nyelv miatti angol szavakat. Aztán jött a konferanszié, aki minden darab elõtt mondott egy rövidebb történetet. Valószínûleg, hogy mit fogunk látni. Ez ugye azért szokás máshol is, de itt nagyjából úgy nézett ki a dolog, hogy az idõ egyharmada volt a szöveg, és utána kétharmadban a két lány eltáncolta azt. Ezek nem is táncok, inkább történet eljátszások táncolva. 
A zene is jó volt, semmi modern, semmi Bollywood, teljesen tradicionális hangszerek (felvételrõl mondjuk). Volt is egy rész, amire egy kis idõ kellett, mire rájöttem, hogy honnan ismerõs. Az Afro Celt Sound Systemben Dhol Foundationban van ilyen szövegelés. Az egy jó zene, érdemes meghallgatni. Igaz õk szikhek, ez meg hindu, de az egy közös motívum a zenéjükben. 
Sajnos a kamerám cserbenhagyott még egy fényképet se tudtam csinálni, megint akkumulátor problémák voltak, és megint nem felejtettem el, csak valami gebasz volt. Szóval, muszáj leszek erre az eseményre innen emlékezni. A szervezõ lánnyal beszélgettem, és adott tippet, hogy hogyan juthatok ilyen információkhoz hozzá. Mármint, hogy mikor lesz valami izgi elõadás Pune-ban. Remélem igaza lesz, és még látok pár ilyet, mert érdekes tényleg. Fõleg, ha még a történeteket is ismerném, amit táncolnak. 
Az elõadás – ami templom udvarán volt – után köszönet mindenkinek, ajándék, taps. A köszönetnyilvánítás itt úgy zajlik, hogy az elõadás után bement mindenki, aki akart a templomba, ahol szoktak imádkozni az emberek, és egy közös phuja-t tartottunk az elõadókkal, az õ tiszteletükre. 
Jó volt ez a nap. Még ilyet!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://markinpune.blog.hu/api/trackback/id/tr874460279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása