2012.02.10.

2012.02.13. 05:37

 A közlekedésrõl már írtam sokat, ismétlés lesz, de még kiegészíteném pár dologgal. 

Volt az, hogy a piros lámpánál addig tolják elõre a járgányt, amíg fizikailag lehetséges, és a keresztbejövõ forgalommal nem ütköznek. A piros lámpa egyébként egy külön történet. Sok helyen csak rendõri kísérettel mûködnek a lámpák. Egyébként van egy-két értelmetlen hely, ahol van lámpa, ott még lassítást sem véltem eddig felfedezni piroson áthaladáskor. Viszont a céghez vezetõ úton amúgy sincs sok lámpa. A tizennyolc kilométeren összesen öt lámpa van, ebbõl az egyik értelmetlen helyen, a másik meg rendszeresen nem mûködik, a harmadik ritkán nem mûködik. A másik kettõhöz meg van rendõri jelenlét. Egyébként tényleg, ami fizikailag nem kivitelezhetetlen, azt megcsinálják az utakon. Ki mondta pl, hogy csak egy irányba lehet haladni az úton, meg mik azok a sávok? Megfordulni is csak ott nem lehet, ahol a két irány közt fal van. Amúgy durván néz ki a dolog, de annyira mégsem az. Tök amatõrként is simán lehet közlekedni. Gyorsan nem hajtanak, egyrészt, mert annyira zsúfolt, hogy még a követési távolság betartása is lehetetlen. Másrészt nem tudom, lényeg, hogy figyelnek egymásra alaposan, és nem csak elõre néznek.
A közlekedési táblák nincsenek agyonhalmozva, gondolom azért, mert azok fizikailag semmi korlátot nem szabnak, így értelmük sincs. Sok választék nincs is a táblákra. A jogosítvány arról szól, hogy megkérdeznek néhányat a 68 (tényleg annyi, van egy táblázatom) táblából. A felét kell eltalálni. Elnézve a táblákat nem tûnik nagy kunsztnak.
Szóval, hogy zsúfolt. Van egy pár keresztezõdés, ahol elkélne lámpa. Gyakorlatilag egybefüggõ kocsisor van esténként. Mégis át kell jutni valahogyan. Szerencsére több megoldás is létezik. Egyik, hogy megvár az ember egy tapasztaltabb motorost, vagy egy autóst, aki mellett takarásban át lehet slisszolni. Ha velem együtt nincs senki, akkor jön a második opció. Amint adódik egy kis hely, elõre kell menni, lépésenként, mindig egy keveset. Közben keresztben nem állnak meg, csak lassítanak, és folyamatosan kerülgetnek. Van egy pár másodperc, amikor elölrõl és hátulról is. Így figyelni kell rendesen, de megfelelõ határozottsággal át lehet kelni, még a tényleg egybefüggõ kocsi és motorsoron (bár gondolom ilyen kifejezés nincs, mármint, hogy motorsor, de itt muszáj errõl beszélni). 
Anya, nyugi én nem motorom, csak van egy ismerõsöm, aki igen. 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://markinpune.blog.hu/api/trackback/id/tr914099230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása