2011.10.25.

2011.10.30. 20:19

 

Ajanta caves
Az út oda kicsit hosszabb, kb. 100 km-re van Aurangabadtól és az út borzasztó. Ami volt az úton és vicces az a három élő birkát motoron szállító két férfi. Az egyik vezetett a másik mögötte ült és köztük keresztben a birkák.
Ajantaba megérkezés már úgy kezdődött, hogy ahogy kiszálltunk az autóból máris jött egy-egy árus, hogy barátságot kössön velünk és majd miután megnéztük a templomokat azután az ő boltjukban vásároljunk. Igazából, aki engem választott az igen rosszul járt, főleg, ha a többiekkel hasonlítjuk össze. Mert előző nap este eldöntöttem, hogy semmit nem fogok venni. Akármi akármit mond. De erről később.
Hivatalosan is minden le akarnak húzni az emberről, az árusokon túl, akik bármire képesek, hogy az összes pénzt kihúzzák belőled. Fehér embernek lenni itt igen nehéz feladat, hetvenszer azt mondani, hogy nem kérek semmi, és emiatt kicsit üldözötté válni a nyugodt sétában. Meg amúgy is, ekkor azt hiszik, hogy turisták vagyunk, közben mi itt keresünk pénzt.
Szóval hivatalosan is olyan szolgáltatások vannak az idegenvezetőn túl, hogy szandálcipelő (mivel az összes barlangnál le kell venned a szandált és cipőt és papucsot) vagy vehetsz olyan jegyet is, amit, ha felmutatsz, akkor egy ember megvilágítja neked a festményeket.
Ellora a barlangok miatt érdekes, Ajanta meg a festmények miatt. Főleg, persze Ajantában is szépek a barlangok.
Megnéztük, szépek voltak. Összességében nekem Ellora jobban tetszett, főleg a 16-os miatt, mint Ajanta. Ajanta zsúfolt volt kicsit, persze az is gyönyörű.
Aztán lejöttünk, és a vásárlósak persze emlékeztek ránk. Rossz lóra tett, aki engem választott, mert a többiek még akartak is vásárolni, és szerintem csúnyán át lettek verve. Az enyém két kis elefánttért 3000 Rs-t akart kérni, ki is mentem a boltból. Az 14000 Ft körül van. Végül 1000-ért odaadta, amire még így se vagyok büszke, gondolom ettől még olcsóbb.
Lehet, hogy megsértettem az alkudozás szabályait, mert 3000-es indulásnál mondtam neki 300-at. 700-nál már majdnem sírt. 400-nál már könyörgött, hogy 300-tól egy kicsivel menjek már feljebb. Nem mentem.
Este a felborult kamion nem volt jó látvány. Egyébként azok azért szépek, mert ez is egy versengés, hogy kié a szebb. Persze nem jár érte semmi, csak gondolom, megnézik egymásét, és elismerik szavak nélkül.
Este elindultunk haza. Éjszakai járattal. 2.30-ra értünk Pune-ba, de ez akkor már a holnap.

A bejegyzés trackback címe:

https://markinpune.blog.hu/api/trackback/id/tr173341003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása