2011.10.23.

2011.10.30. 11:53

Elkezdődik az első komolyabb túra. Ezért is nem voltam sokáig. Andreassal és Tobival: Aurangabad, Ellora, Ajanta. Ez volt a terv, gyakorlatilag meg is valósult. Reggel buszra várás. Még ebben is akadt valami érdekes. Természetesen, hogy el ne rontsuk kimentünk pár perccel korábban. De a busz indiai idő szerint jött, vagyis a megfelelő késéssel. Ami vicces volt, hogy volt egy család, akik az eredeti időponthoz képest 30 perccel később érkeztek teljes nyugalommal. A busz persze 40-el később. A távolsági buszosok amúgy meg is várnak a listájuk és a megjelölt beszállási hely alapján.
Az út Pune-ból Aurangabadba sok kis falun keresztül vezetett. Igazából annyira nem is durvák a körülmények, mert ugyanezt a városban is lehet látni. Csak az egy főre jutó tehenek száma lesz magasabb. Mondjuk a tákolt bódéra szerelt parabola antenna kicsit túlzás. Bár akármilyen durva is egy falu, soknál nagyon gyönyörű templomokat látni.
A busz egyébként teljesen normális volt, csak az szélvédőn Jézusról és Máriáról volt kép.
Voltak nagyon szép faluk is. Bár mivel ezt az írást 28-án este írom, így tudom, hogy akkor már láttam szebbet.
Egy angol lánnyal is megismerkedtem, Pheobe-vel. Pont ugyanabban (az interneten található legolcsóbb) hotelben fogunk megszállni, és pont ugyanazzal a tervvel rendelkezünk.
Ja, és az úton, esküszöm, hogy macedón zászlót láttam. Tudom, hogy a tibeti hasonló, csak az piros-kék. Ez piros-sárga volt a középen sárga körrel. Ugye?
Keresztény temetőt is most láttam, igazából borzasztóan néztek ki.
A terület, amin utaztunk elég száraz volt, pedig a monszun nem is olyan rég fejeződött be. Hogy milyen ez később, nem tudom. Biztosan még szárazabb.
Jó riksa szolgáltatást kaptunk a hotelig. Aztán még utána is. Ez a város, Aurangabad, és a környék muszlimokkal sűrűbben lakott, mint Pune. Több Mosque is található itt, nyilván ez együtt jár. A riksás is muszlim volt, Amman. Igazán jó fej volt, bár gondolom csak a pénzért, és, hogy vele menjünk el a helyekre. Így vele mentünk el az Aurangabad caves-hez, a kőbe vésett templomokhoz. Ez annyira nem érdekes, van pár szép szobor, de a következő napok templomai sokkal szebbek. És még annyit, hogy itt mindegyik buddhista volt. Ami kérdés, hogy akkor Ganesh hogyan kerül oda, mert ott volt, az nem kétség.
Volt rengeteg papagáj szabadon.
Aztán lesétáltunk a hegyről gyalog. Közben egy helyen mentünk keresztül, ahol nagyon aranyos emberek laktak, és szeretnek a külföldiekkel beszélgetni, akár csak pár szót is, mondjuk sok mindenről nem is lehet ilyenkor beszélni, de attól még nagyon aranyosak voltak.
Házdekorációt csináltak, valószínűleg a Diwali miatt. Szépítgették, volt, aki festette, volt, aki csak sárral támogatta a házfalat. Szép színesek voltak a házak.
Aztán Bibi Ka Maqbara, ami a fake Taj Mahal, vagyis, eredetileg annak a vetélytársa lett volna, de inkább nevezzük koppintásnak. De legalább képeslapot lehetett kapni. Mondjuk a teszt levelek még nem érkeztek meg otthonra két hét alatt. A kedvenc fényképem a hétről itt készült. Ahogyan a fehér inges férfi átöleli a muszlim nőt az épület felé haladva. Ritka alkalom ilyet látni, főleg a szinte üres térrel együtt.
A muszlimok is kedvesek, legalábbis itt azok voltak. Azt mondják, hogy ők csak az urdut beszélik. De az sem tér el sokban a hinditől egyébként. De, ha megkérdezel egy muszlimot, hogy beszéli-e a hindit, akkor a nem lesz a válasz. Sokszor.
Gujarati helyen kajáltunk. Gujarati Thalit. Korlátlan fogyasztás, de nem önkiszolgálós, hanem felszolgálós. Mindig jönnek és kérdeznek, hogy ez vagy az kell-e. Nem az, hogy mit szeretnél, hanem, ami nála van, abból kérsz-e. Nekem ez a dolog annyira nem jön be. Igaz most nagyon éhesek voltunk, és jó is volt, mert két napig tele is lettem. Mondjuk így el lehet képzelni az első estét. Szóval nem jön be annyira, mert én így nem tudok nyugodtan enni. 500 Ft-nyi pénzért lehet annyit enni, ami beléd fér, de ez az ár nem az éhes és felelőtlen európai gyomorra van tervezve szerintem.
Ami érdekes, és nem a túrához kapcsolódik, hogy Tajvan másik neve Chinese Taipei, ahogyan a kínaiak hívják őket, de ezt nem szeretik a tajvaniak. Ezzel szemben viszont a hivatalos nevük: Republic of China. Érdekes. És így magyarázd meg a hotelben, hogy honnan jöttél.
Szállás jó volt, Hotel Shree Maya.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.