2011.09.13.

2011.09.18. 09:07

 - bocs a lassú frissítésért, sokszor zárva volt a cyber café, amikor meg kigondoltam, hogy a cégtől töltöm fel, akkor meg még este úgy gondoltam, hogy majd reggel felrakom pendrive-ra, de, hát az a reggel nem úgy működött. Nevezzük elalvásnak -

Hogy a nőknek miért van egy pont a fejükön. Biztos utána lehet nézni, de inkább megkérdeztem. Azoknak a nőknek van ilyen, akik férjnél vannak. Ez egy egyértelmű jelzés, így megkímélnek mindenkit a felesleges lépésektől. Vannak, akik festenek oda pontot, még ha nincsenek is férjnél, pont azért, hogy a férfiak békén hagyják őket. Szokásosan a két szemöldök közé festik, de lehet akár a homlok tetején is, ott ahol a haj kezdődik. A színe általában ez a nagyon mély piros, de van más színű is, a lényeg, hogy sokszor a szárihoz igazítják a színt. Állítólag azért pont csak egy darab pont, mert azt a legegyszerűbb elkészíteni, csak belenyúlnak a festékbe az ujjukkal és kész is. Simán lehet, hogy van még más magyarázata is, vannak régi történetek, de azokat nem kaptam most.

Férfiak is hordanak pontot a homlokukon, de hagyományosan ők egy hosszú csíkot, a szemöldök magasságától a homlok tetejéig viselnek. Ez viszont vallási jellegű, tisztelgés az isteneknek.

A nőknél kizárólag száriban viselhető, nyugati ruhában nem. Ezt eddig csak megerősíteni tudom.

Ma samosa-t ettem kettőt. Meg lecsót. De, csak mert csináltam magamnak. Nem tökéletesen olyan lett, mint otthon, mivel itt csak kaliforniai paprikát találtam eddig mindenhol.

Kb. egy hete megismerkedtem annak a háznak a tulajával, akitől a cég bérli az irodát. Irdatlan gazdag ember lehet, csak annyi a feladata, hogy kiadja a területeket, amik a tulajdonában vannak. Övé az összes épület az utcában, illetve a kajálda is, ami az utcában van. A terület is a családjáról van elnevezve. Shitole Nagar a terület neve, amiből a Shitole a család neve. Viszont, ezt már mondtam pár embernek, akármennyi pénzed is van, sose kapod meg azt, amit mi akár Magyarországon megkapunk. A normális közlekedést, az utakat, a tisztaságot az utcán. Persze itt meg más van, amit ők nem kapnak meg Európában. Többen, akik voltak már Európában mondták, hogy ugyanúgy nem laknának ott, ahogy mi itt nem laknánk egy életen keresztül. Amit eddig láttam, és hiányozhatna nekik, az a klíma, a változatos ételek, és a közvetlenség az emberek között. Főleg egymással, ahogy beszélnek az nagyon szép. Egyébként nem érezni nagyon, hogy külföldiként máshogy kezelnének. Az utcán persze megnéznek jó alaposan, pontosan addig, amíg oda nem nézek, de hát, mindenki most lát először. Na, de amikor kinézünk a műhelyekbe és a tulajdonosokkal beszélünk, akkor ott például csak egy-két helyen fordult elő, hogy nem nyújtották a kezüket, pedig én külföldiként kaszton kívüli vagyok, érinthetetlen. Persze nem tudom, hogy utána mi történt, miután elmentünk onnan.

Shitole úrnak van egy lánya és egy fia. A lánya borzasztóan ki tud akadni, ha nem tudom megismételni az adott írásjelnek a kiejtését, főleg ez a torokból jövő sok betű után használt „h” a nehéz egyénként.

A többiek meg azon akadnak ki, hogy előfordulhat nálunk a mínusz húsz Celsius fok is, illetve, hogy nem kötelező a házasság az együttéléshez.

Készítettem pár képet az utcán mászkáló emberekről. A zöldségárusokról és az iskolába tartó gyerekekről.

https://picasaweb.google.com/103606212533607902767/110913?authkey=Gv1sRgCMW10Oe1tYa4sgE

A bejegyzés trackback címe:

https://markinpune.blog.hu/api/trackback/id/tr183235350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása